Philippe De Cock

  • -Ondervoorzitter - Gemeenteraadslid - Fractieleider N-VA Gooik (tot 31-12-2024)
  • -Lijstduwer Verkiezingen 2024 - Kandidaat (nr. 6) Provincieraadsverkiezingen van 13-10-2024
  • -Dagelijks Bestuur N-VA Pajottegem

** Introductie. **

Philippe is een (op)getogen Gooikenaar, geboren uit wijlen een Hasselse schone en veearts Marc (op rust), alias ‘Cockske de pjèèreremiester’. Als advocaat verleent hij al 30 jaar een amalgaam van juridische diensten, dit vanuit zijn kantoor te Lennik. Bij zijn echtgenote Lizelle en hun twee zonen, Arnaud en Alexander vindt hij in de gerenoveerde schuur van de ‘Nieuwe Kam’ in het centrum van Gooik relatieve rust. Vriendschappen deelt hij vooral met zijn tennis-, koersfiets- en wijnclubmakkers. Ook politiek is hieraan niet vreemd. Philippe is voorzitter van het Maatwerkbedrijf Pajottenland VZW en past - voorzitter van Rotaryclub Gaasbeek-Pajottenland VZW.

** Motto.**

“Mens sana in corpore sano.” en “It’s all in the mind!”

** Topprioriteiten Pajottegem. **

1. ** Bestuursorganisatie. **

- Iedereen gelijk voor de wet. Dura lex, sed lex.

- Anticiperen, toezicht, opvolging en consequent optreden tegen manifeste inbreuken allerlei.

- Dienstverlening is niet “ons kent ons”, maar moet garant staan voor betrouwbaarheid en rechtszekerheid.

2. ** Ruimtelijke Ordening. **

- Duidelijke stedenbouwkundige en/of omgevingsrichtlijnen, zodat architecten, bouwheren, bouwpromotoren, ondernemers, land- en tuinbouwers op voorhand weten wat kan en niet kan worden gerealiseerd in woongebieden of daarbuiten.

- Vlot bereikbare ‘zachte’ KMO-zone voor het centraliseren en creëren van economische welvaart in eigen streek.

- Inbreiding van woongebieden en dorpskernen en het sluiten van de talrijke achterpoortjes, die lintbebouwing en zonevreemd bouwen nog steeds mogelijk maken.

3. ** Mobiliteit. **

- Vlotte doorstroming van het verkeer middels rotondes of intelligente verkeerslichten, zodat sluipverkeer niet meer hoeft.

- Logische aaneenschakeling van snelheidslimieten die voor elke automobilist ‘natuurlijk’ aanvoelt, alsook het tegemoetkomen aan andere overbodige ergernissen in het verkeer.   

- Structurele aanpak van het wegdek, oude en nieuwe fietspaden, die zowel de veiligheid van de fietser, als die van de automobilist ten goede komt.

4. ** Vlaams. **

- Anderstaligen moeten door een taalconsulent op een klantvriendelijke wijze worden geactiveerd om Nederlands te leren en te durven spreken. Weigeraars worden met een GAS-boete bestraft.

-Werkgroep:

Bestuursorganisatie -Ruimtelijke Ordening - Milieu - Lokale Economie - Wonen - Veiligheid - Mobiliteit.